تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/06 - 22:57
کد خبر: 483171

مرگبارترین هفته برای زنان اسپانیا/۴۸ زن از ابتدای سال به قتل رسیده اند

مرگبارترین هفته برای زنان اسپانیا/۴۸ زن از ابتدای سال به قتل رسیده اند

آخر هفته گذشته برای اسپانیا از نظر خشونت جنسیتی بسیار غم انگیز بود، به طوریکه رسانه های این کشور آن را «آخر هفته سیاه» نامیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، مرگبارترین هفته برای زنان اسپانیا/۴۸ زن از ابتدای سال به قتل رسیده اند

به گزارش پنج شنبه ایرنا ازروزنامه ال موندو، در نتیجه خشونت جنسیتی در اسپانیا ۴۸ زن در سال جاری میلادی به قتل رسیده اند که تنها یک زن کمتر از کل سال ۲۰۲۲ است، فقط ۹ نفر از آنها قبلا شکایتی مطرح کرده بودند. علاوه بر این، با توجه به اینکه دو پرونده در دست بررسی است، به زودی تعداد آنها افزایش می یابد. قتل این ۴۸ زن بدترین وضعیت اسپانیا را به لحاظ خشونت علیه زنان از سال ۲۰۱۰ نشان می دهد.

این گزارش حاکی از افزایش قابل توجه تعداد جنایت های مربوط به خشونت علیه زنان در اسپانیا است که این روزنامه در گزارش خود تاکید می کند که رخ دادن چهار مورد خشونت جنسیتی در هفته گذشته هشداری است که جامعه اسپانیایی را به توجه جدی نسبت به ارزش های اجتماعی و فرهنگی خود می خواند.

وزارت برابری اسپانیا هفته گذشته قتل جدیدی را به دلیل خشونت جنسیتی تأیید کرد که چهارمین قتل به فاصله دو روز از قتل دیگر است که این بار در تاراگونا اتفاق افتاد؛ شهری که پلیس محلی در آن ، پس از دریافت گزارش، جسد زنی ۴۱ ساله را پیدا کرد که نشانه هایی از جنایت در آن دیده می شد.

به نوشته ال موندو، شریک زندگی این زن که مردی ۴۳ ساله است، یک روز بعد دستگیر شد. این زن فرزند کوچک نداشت و شکایت قبلی هم از مهاجم خود ثبت نکرده بود. تمام گروه های سیاسی و نمایندگان احزاب حاضر در شهرداری و شواری شهر تاراگونا در جلسه علنی اخیر خود در یک دقیقه سکوت به احترام و یادبود قربانی شرکت کردند.

پس از این جنایت، اکنون تعداد زنان به قتل رسیده تنها در منطقه کاتالونیا به هشت مورد رسیده که از این نظر دومین منطقه خودمختار در این کشور با بیشترین جنایات از این نوع است.

بر اساس این گزارش، رتبه اول از حیث قتل زنان، در اختیار منطقه آندالوسیا است که ۱۶ مورد را تاکنون به ثبت رسانده است. همچنین در آمار امسال، هشت زن تنها در ماه سپتامبر به قتل رسیده اند که بالاترین رقم در این ماه از سال ۲۰۱۸ به این سو بوده است، ۱۰ نفر در سال ۲۰۱۸ کشته شدند، از سال ۲۰۰۳، سالی که شمارش این نوع جنایات آغاز شد، تعداد زنان کشته شده به مجموع ۱۲۳۲ نفر افزایش یافته است.

نماینده دولت علیه خشونت جنسیتی، «ویکتوریا راسل» در حساب توییتری خود «این تکرار ترور جنسیتی و همدستان آن» را محکوم و حمایت خود را به خانواده قربانی اعلام کرد.

یک روز قبل از رسانه ای شدن این قتل، راسل از تشکیل کمیته بحران جدید وزارت برابری در پایان ماه جاری خبر داده بود؛ کمیته ای که جلسات اضطراری آن به اقدامات مشخص تبدیل نمی شوند و این بار زمانی برگزار شد که در همان ماه، پنج مورد یا بیشتر زن کشی تایید شده رخ داد.

به نوشته ال موندو، اعضای این کمیته، تمام مواردی را که در یک دوره رخ داده تجزیه و تحلیل و سعی می کنند هرگونه شکستی را که ممکن است هنگام محافظت از قربانیان رخ داده باشد، شناسایی کنند.

بر اساس این گزارش، دامنه این جنایت ها آنچنان بالا گرفته که یک ماه پیش نیز یک شهروند ایرانی- اسپانیایی نیز قربانی خشونت مردانه شدیدی شد و جان خود را از دست داد، این جنایت در استان کادیس واقع در جنوب اسپانیا رخ داد و در آن بدن زن قربانی مثله شده و در درون یک چاه انداخته شده بود.

دسامبر گذشته نیز ماه غم انگیزی برای زنان اسپانیا بوده بطوریکه با قتل ۱۲ زن، دسامبر به مرگبارترین ماه این کشور با ۱۱ کشته همراه بود.

در دسامبر گذشته به طور متوسط تقریباً هر سه روز یک بار ‌یک قتل جنسیتی رخ داده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top